Keresőoptimalizálás – SEO

A keresőoptimalizálás, vagy más néven SEO alatt a kereső organikus találati listáján adott kulcsszóra történő pozícionálási technikákat értjük. Röviden összefoglalva a weboldal szöveges és technikai összetevőinek (pl: javascript, css, .jpg) optimalizálását, linképítést, szövegírást, kulcsszókutatást, elemzéseket foglalja magába.

Sokan felteszik a kérdést, hogy mire jó ez?

Elsősorban arra, hogy több látogatót szerezzünk az organikus, azaz a természetes találati listán való jó helyezésünkkel. Cégek és vállalkozások, akik hírdetnek valamilyen platformon éves viszonylatban elég kézzelfogható összeget költenek reklámra. Egy keresőoptimalizált és megfelelően linképített weboldal az organikus forgalomból sokkal több látogatót szerez ingyen, mint a fizetett hirdetésekből.

A keresőoptimalizálás folymatát kettő részre lehet osztani:

Tartalmi és technikai részből állnak. Mindkettő elengedhetetlen a sikeres látogatószerzés eléréséhez. A tartalmi részeket a legtöbb felhasználó kis segítséggel, de kivitelezi. Ugyanez nem mondható el a technikai SEO-ról, ide kell némi tapasztalat. Szinte biztosan kelleni fog a tárhelyszolgáltató hozzáférési adatai, hogy a szükséges feladatokat elvégezhessük.

Tartalmi SEO:

A neve is tudatja, hogy itt a weboldal tartalmának, azaz a szövegezésen van a hangsúly. Itt fontos a használt betütípus, annak mérete, kontrasztja a háttérhez képest, olvashatóság, a szöveges tartalom tagoltsága, vizuális elemek használata. Nagyon fontos, hogy nem használhatunk más weboldalról kimásolt szöveget! Egyedi, minőségi tartalommal kell rendelkezzünk ahhoz, hogy foglalkozzon a kereső az oldalunkkal. Helyesen és jól megfogalmazva kell alkalmaznunk a title és alt leírásokat, illetve a belső linkek használata is erősen javasolt.

Technikai SEO:

A technikai rész nem is gondolnánk, hogy milyen fontos. Az indexelhetőség, az oldal betöltési sebessége és a reszponzivitás is ide tartozik. Szerver oldalon a technikai SEO-t alkalmazva a website forráskódját, médiafájlokat, javascripteket és egyéb összetevőket optimalizáljuk úgy, hogy az a Goggle irányelveiben meghatározottak szerint épüljön fel és az oldal a lehető leggyorsabban töltődjön be.  Ide tartozik a megfelelően használt SSL is, aminek használatánál fontos szempont, hogy csak a https:// verzió legyen elérhető. Mixed content-nek hívjuk, ha http és https verzióval is elérhető az oldalunk.

Tapasztalat a gyakorlatban

Rengeteg oldal tartalmát böngészve sok helyen olvasom, hogy nem ördöngősség, csináld magad az oldalad optimalizálását!
Ezzel az egyetlen gondom, hogy nem tudom elképzelni, hogy egy kisvállalkozónak van a cégvezetés és a munkák kivitelezése mellett ideje és agyi kapacitása a teljes folyamat kivitelezésének elsajátításához, illetve a tudásának naprakészen tartásához.

Tapasztalataink szerint, akik évekkel ezelőtt még vették a fáradtságot és olvastak a témában, valamint több-kevesebb sikerrel alkalmazták a gyakorlatban a pozícionálással kapcsolatos akkor technikákat és még linképítésre is adták a fejüket, azok manapság a keresőben szakember nélkül nem rúgnak labdába.

Tehát kimondható, hogy azok a cégek és vállalkozók keresnek minket első sorban, akik már tudják mi az a keresőoptimalizálás és tudják mit jelent a Google kereső organikus találati listáján a top 3-ban szerepelni több kulcsszóra is.

Google Search Console

A Google Search Console segítségével követhető weboldalunk organikus forgalma, a rangsorolt kulcsszavak, amelyekre megjelenünk a keresések során a találati listán. Nyomon követhető a kattintások száma, illetve egyes kulcsszavakra történő kereséskor hányszor jelent meg a listán az oldalunk, milyen átkattintási arányt ér el az adott kulcszó, vagy keresési kifejezésre. Látjuk továbbá az átlagos pozíciónkat is az adott keresésre (kulcsszó), amely egy átlag az asztali és a mobilos megjelenések között.

Az itt található képen egy autóval kapcsolatos vállalkozásnak az organikus forgalmára vonatkozó adatokat láthajuk. Szándékosan frissített tartalmat mutatunk, amelynél látható, hogy nem egy évekkel ezelőtt készült sikersztori látható egy adott időszakban kiemelve, amely jól mutat a számok tükrében.

A képen az látható, hogy 3 hónap alatt a keresőből 25.300 kattintást kapott az oldal, amely jelenleg a rangsorolt 1000 kulcsszóra átlagosan 11.6 pozícióban található. Természetesen a legfontosabb kulcsszavakra az első 5 találatban jelenik meg.

Google Search Console

Szeretnéd, ha segítenénk Neked is?